5/27/2011

Med kärlek.

Min mormor är en av de klokaste människor jag vet. Nu, när jag blivit lite äldre och faktiskt har vett nog i skallen att lyssna på henne, så förstår jag vad hon menar med "Ibland måste man låta ambitionen vila." Det har ingenting att göra med att vara för lat för att göra saker, utan helt enkelt med att man orkar inte göra allting, alltid, och det är OK!



Det var en av anledningarna till att blev jag jätteglad när farmor erbjöd sig att köpa lite blommor till min lägenhet och passade på att ta en genväg till att ha en kryddväxtdjungel i fönstret och inhandlade gräslök, timjan och oregano (kungsmynta även kallad) - bortsett från att jag fick tillfälle att krama henne och farfar lite.


När jag ändå var i gång passade jag på att plantera om min mataffärköpta basilika. Med lite extra kärlek ska den klara sig också!


1 kommentar:

  1. Oj vilken klok mormor. De orden skulle jag behöva skriva med stora bokstäver över en hel vägg, så att jag inte glömmer bort. Tack plommon-mormorn!

    SvaraRadera