4/29/2012

Mårtenssonska quinoabiffar.

Alltså, jag var helt övertygad om att jag hade bloggat om det här förra veckan, men en tillbakablick visar att det har jag inte alls gjort. Jag tror jag börjar bli senil i förtid.

Hur som helst - jag fick fint tips om Mårtenssonska quinoabiffar som verkade smasken och dessutom lätt som en plätt att göra. Såna recept gillar vi, eller hur?

Mårtenssonska quinoabiffar, 4 st
(något modifierade. Originalen hittar ni i länken däruppe!)
3 dl kokt, kall tricolore-quinoa
½ dl havremjöl (mixade havregryn)
1/4 dl hackad koriander
1 msk tomatpuré
1 pressad vitlöksklyfta
salt och svartpeppar
½ dl riven cheddarost
1 ägg
Blanda samman alla ingredienser i en skål.
Forma smeten till biffar och stek dom i smör, några minuter på varje sida så de blir gyllenbruna.

Makarna Mårtenssons rekommenderar vitlökssås till och jag är inte sen att hålla med - för vad blir inte godare av vitlök? :)

2 kommentarer:

  1. Drool. Dessa såg jag hos Mårtenssons jag med. Får bli till att göra dem snart. Himla fint med den trefärgade quinoan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gört! De tar typ ingen tid alls och blev supergoda - dessutom ett sånt där "kasta i lite vad du har"-recept. Awesome. :)

      Radera