7/16/2010

Grönt monster med en kamouflerad morot!

Jag blev så förtjust i Angelas gröna monster i förrgår att jag inte kunde motstå att pröva den idag. Jag misstänker att det är en viss skillnad i konsistens mellan våra, eftersom jag inte har ork nog att sila min mandelmjölk utan bara kör den i mixerns tills det är så finfördelat som det och hon köper sin, men jag tycker om den lite gryniga konsistensen.

Varning utfärdas för att strunta i att frysa bananen - det här monstret vinner på att serveras iskall, annars blir den lätt lite kvalmig i smaken. Hysta i lite is också för all del! :)

Kamouflerad morots-monster
6 puckar fryst tinad spenat
1,5 dl mandelmjölk (kika här!)
runt 1 dl riven morot
0,5-1 tsk kanel
3 kvistar persilja
1/2 - 1 frusen banan
1 msk kokosnötsolja/smör
ev. is

Ner med allt i mixern. Vroooom! Frukost!
(På uteplatsen till och med?)

2 kommentarer:

  1. Tack för dina fina kommentarer! :)
    Jag har haft ganska fullt upp, och köket har blivit mycket men ingen dokumentation av det dock. Har inte hunnits med ... Men ja, nu la jag upp en drös häromdagen iaf, som du noterade :)
    Hoppas du har en fin sommar!

    SvaraRadera
  2. tänk så olika det är - jag har försökt att slappna av lite och INTE sila, men pallar inte med grynigheten!

    SvaraRadera