För att göra en lång historia kort - när min mixer gick sönder bestämde jag mig för att köpa en ny, kombinerad matberedare med mixerkanna. Mixernfunktionen fungerar EN GÅNG innan den gick sönder och vägrade starta. Det tog mig först tre månader att skriva till kundtjänst och fråga vad jag skulle göra, och sen ytterligare tre månader att faktiskt få tag på låda, skriva ut alla papper och skicka iväg eländet (eftersom hela matberedarapparaten också skulle med).
Förra måndagen skickade jag iväg den (ENORM psykisk lättnad!). Förra fredagen fick jag sms om att den kommit fram och att de skulle skicka en ny. I onsdags kom den nya maskinen och idag hämtade jag den. Det tog inte ens två veckor, jag tror det måste vara något slags servicerekord! Hurra! :)
En annan bra grej är att jag förra veckan planterade om nästan alla mina små chili- och paprikabebisar så att de kan växa utan att bråka. Inga blommiga bomullshandskar i sikte än dock.
Slutligen lyckades jag med att missa bussen igår och blev försenad till jobbet, men fick därmed chansen att sitta ute i den helt ljuvliga vårsolen och äta grönsaksnori , den här gången med en bönröra på vita bönor och rostad paprika, ackompanjerat av en väl beprövad bönsallad... och sola mina vackert vintervita ben!
Alltså min mixer har också pajat. En liten platsbit som har gått av, och jag (rättare sagt Calle) hittar inte kvittot. DÖDENS DÖD säger man då. Men du, vilka fina plantisar du har!
SvaraRaderaDet är verkligen inte OK för en mixer att paja, inte ens om den är riktigt, riktigt gammal. Är den köpt på nätet eller i butik? Om du kommer ihåg när ni köpte den så kanske butiken kan nöja sig med ett utdrag från kontot, vissa är väldigt snälla med sånt! Håller tummarna att det löser sig enkelt!
RaderaTackar tackar, jag är himla stolt över dem! =D
Åh, jag får stora odlar-stressen-pressen. Har inte ens hunnit fundera på vad jag vill odla i år! :-O
SvaraRadera