9/23/2013

Tack för tårtan!



Det dök faktiskt upp ett födelsedagsbarn till - och precis som förra gången var jag snabb som blixten med att snappa åt mig tårtbakandet! Betydligt mer lösa riktlinjer den här gången, men istället för att experimentera hejvilt bäddade jag för succé genom att gå efter ett beprövat recept (beprövade recept hittar man till exempel inne hos tårtmästarinnan Karin). Kutym är ju annars att jag freestylar ihop något och sen spenderar dagen jättenervös för att det ska ha blivit äckligt...

 
Så, jag besparades en dag av nervositet, fick ta emot folkets jubel och dessutom en rejäl dos matkoma. Nästa vecka finns det (än så länge...) inga kalasfikor i sikte. Dock har jag hört ett rykte om att det kommer vara en sån här tävling på lördag - då är det väl inte mer än rätt att man firar sin favoritdeltagare med seger-fika efteråt, eller hur?

1 kommentar:

  1. Den där tårtan... den vill jag ha. Synd man fyllt år nyss...

    SvaraRadera