3/09/2011

Recipe Link Love.

Angela har börjat med Recipe Link Love - alla som vill får maila sitt bästa veganska recept till henne, så slussar hon ut en 15-20 stycken åt gången, komplett med bilder och länkar till receptets upphovskvinna/man och dennes blogg. Jättefin idé och jag fick ganska snart skaffa mig ett lista med alla recept jag inte ska glömma bort att göra.

Den här veckan gjorde jag min egen spin på chickpea and tomato wrap - jag gillade idéen, men hade lite emot delar av receptinnehållet. 2 luncher och en middag blev det. Det sista åt jag upp ikväll, och passade på att göra mackan i Pickipicki-style - så egentligen har jag ju gjort två nya recept den här veckan, eller hur? :)

Chickpea Tomato Wrap


1 burk kikärter
6 stycken soltorkade tomater i olja, klippta i mindre bitar
2 msk tahini
1-2 msk citronsaft
2 msk persilja
1 tsk senap
2 tinade spenatpuckar
salt och peppar efter smak


lämpligt wrapbröd (jag älskar libabröd!)
sallad (gärna typ mangold), tomat, gurka


Ner i mixer. Mixa. Smaka av. Bred en generös klick röra på brödet, toppa med sallad, tomat, gurka och rulla ihop den hårt. Skär på mitten och ta-daa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar