4/25/2011

OYE!

Vissa människor förundrar mig. En av dem är Linnea som just nu befinner sig i Ghana och jobbar med ett projekt som hon och Isabell har startat - OYE Ghana (Open Your Eyes). Eftersom de tycker att ett av problemen med hjälporganisationer är att inte alla pengar kommer fram, så har de startat en egen fadderverksamhet. Du väljer själv hur mycket pengar du sätter in per månad (alla har olika ekonomi och olika förutsättningar) och pengarna går till barnhemmet i stort. Och nu saxar jag direkt av:

"Vi vill dock att fadderskapet ska handla om mer än pengar, för det är ju faktiskt så att pengar inte kan lösa alla världens problem. Tycker det är viktigt med en personlig kontakt och förebild för barnen då detta är någonting som de saknar.
Någon som tar sig an en och en."

Alltså - du är fadder för ett helt barnhem och för ett eget barn. Jag fick mitt fadderbarn under påskhelgen (vilket fint påskägg va? :)). Hon heter Sandra och mitt hjärta svämmar över lite när jag ser bilden på henne.

Jag tänker inte skriva något brinnande tal till nationen om varför ni borde bli faddrar i OYE Ghana-projektet, för att jag tror att de allra flesta av er redan vet varför. Använd er av den kunskapen. Jag gick ur Rädda Barnen efter jag fick veta att pengarna inte gick dit de borde, men jag har träffat Linnea och litar på henne och det hon och Isabell gör. Och jag önskar alla andra möjligheten att kunna leva sitt liv så som de vill.

Info hur var och varför hittar ni på bloggen och här. Har ni frågor, så maila Linnea/Isabell på oyefadder@hotmail.com och fråga. Men GÖR något!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar