1/13/2015

Favorit på favorit - (glutenfria) saffransbullar med mandelmassa.


Det glutenfria tåget tuffar vidare. En av de bästa för tidiga julklapparna var att upptäcka att mina favoriter Jessica Frej och Maria Blohms nya bok "Nytt fikabröd" fanns att låna på Göteborgs bibliotek. Jag har bakat både en två och tre saker där ur under december och det receptet som jag hittills är mest förtjust i är det på saffransbullar med mandelmassa. För att... ja, nybakta bullar. Mandelmassa. Saffran! Det finns inget i den ekvationen som jag inte älskar. 



Eftersom jag inte vill lägga ut recept ur kokböcker sådär hipp som happ så får ni lite frestande bilder på bakeriet samt ett uppmaning att antingen köpa boken (värd varenda spänn!) eller låna den på närmsta bibliotek. En av de som vanligtvis finns på Göteborgs bibliotek kommer dock att vara utlånad till mig så länge som det är fysiskt möjligt!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar