4/21/2015

Karins skördepizza.

För fyra år sen träffade jag matbloggsgänget i Göteborg för första gången. Sen dess har det hänt en hel drös med saker - folk har flyttat, det har kommit tre nya bebisar till skaran, kärlekar har kommit och gått, trender har hoppats på och av och det har varit full rulle i allmänhet. Det som har varit mest spännande nu senast har definitivt varit att fina Karin har gjort och gett ut en kokbok. En som är hennes alldeles egen, som är fylld med alla hennes fantastiska, enkla, goda och alldeles, alldeles underbara recept (och bilder!).


Det allra svåraste är att välja vilket recept som ska få komma ut i köket. Kanske fiskburgare med citronaioli? Tortano? Mamma Mariannes äggost? Sen fick jag syn på Körsbärets inlägg på Instagram om att hon bakat Karins skördepizza, med betor och parmesan... så några kvällar senare hade jag en pizzadeg på jäsning över natten. Den här pizzan är busenkel, sjukt snygg och den är dessutom godare än den är snygg (hur nu det är möjligt?)! Receptet hittar ni hos Karin - min enda ändring var att jag minskade på jästen till 5 g och lät degen jäsa i kylskåpet över natten och under dagen, för att sedan baka ut den på kvällen. Det här är en pizza jag definitivt inte bakat för sista gången!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar