11/25/2012

En trio bilder från veckan.


I onsdags experimenterade jag fram en finfin dubbeläppelkaka som jag fick massa beröm för på jobbet. Samma dag blev jag även kallad "Martha Stewart" - det gav mig ännu lite mer hybris än jag redan har. ^^
På torsdag är det torsdagsfika runt klockan två - och efter entränget tjat (i två veckor!) från en kollega så pyntade vi drömrulltårtan med färggrannt och fint strössel i olika färger. Alla glada - och förresten, glöm inte att stoppa rostad kokos i smörkrämen nästa gång du ska använda det!

Idag har jag, helt enligt söndagsreglerna, haft ordentlig sovmorgon, legat och gonat mig i sängen och slutligen ätit nybakta scones med havregryn till frukost. Nu är jag redo för en ny vecka igen! :)



6 kommentarer:

  1. Inte dåligt betyg att bli kallad Martha Stewart :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag vet, jag undrar om kollegan insåg vilken komplimang av rang han slängde iväg? :)

      Radera
  2. Inte dåligt jobbat Marta! Kommer man att få smaka på något av det här imorgon kanske? Ska bli himla gôtt att ses hemma hos dig. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tack! Det var jättekul att du kikade förbi, alltid kul att ha finfrämmande i köket (speciellt när det var så välstädat som det var och när folk har mat med sig. ;))

      Radera
  3. Dubbeläppelkaka lät dubbelt så gott som en enkel äppelkaka. :)

    SvaraRadera