5/02/2012

Växtvärk, del 4.

 
Då var det dags igen. 
Efter förra omplanteringen kunde jag konstatera att 10 liter jord och 10 krukar inte räckte särskilt långt alls. Efter imorse kan jag även konstatera att det gör inte heller 18 liter jord eller 15 krukor - inte om du har paprika/chiliplantor going bananas över hela köket! Dessutom känner jag mig lite som en elak mamma som med våld fick ta isär vissa plantor vars rotsystem hade växt in i varandra. "Jag vet att ni har blivit väldigt fästa vid varandra, men ni får helt enkelt lita på mig när jag säger att det är bäst såhär!

Jag börjar bli som en crazy cat-lady... fast med krukväxter.  
 Kan någon fixa en blind date till mig innan det är alldeles försent? ;)


4 kommentarer:

  1. Jösse vad det grönskar hos dej! Det måste ju vara för att du pratar med plantorna...:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och då har ni ändå inte sett den svarta lådan och de ytterligare fyra krukorna i vardagsrummet... :P Haha, mina växter får så mycket kärlek jag bara mäktar med! :)

      Radera
  2. Blind dejt! :-D Vi har fått fyra chiliplantor i present, jag måste vårda dom lika fint som du vårdar dina!

    SvaraRadera
  3. Haha, bring it on! ^^
    Åh, vad härligt med tillskott till planthushållet! :) Det är enkelt med chilin - jag ger dem bara vatten och kärlek och de växer som ogräs! :D

    SvaraRadera