2/22/2011

En annan kompis-hummus!

Jag skrattade ganska gott när jag läste Mikkans blogg i torsdags - inte för att det var något fel på hennes kompis-hummus utan för meningen: "Ursprungsreceptet kommer ifrån Gena på Choosing Raw, jag har ändrat lite i ingredienslistan som alltid." Jag har nämligen spanat in precis samma recept och tänkt göra en egen variant på det också.

Hej Mikkan, great mind think alike, är det inte så? ;)


En annan kompis-hummus
ca 2 dl koka gula ärtor / 1 stor jordärtskocka / 2 rejäla msk tahini / 2 msk citronsaft
/ 1-2 msk sesamolja / torkade chiliflakes efter smak / färsk koriander

Skala jordärtskockan och koka den mjuk under lock, min tog 15 minuter. Skär den i lite mindre delar och mixa med resten av ingredienserna. Chilin och koriandern tillsätter du efter eget huvud!

2 kommentarer:

  1. woohoo- vart det mumsisch? :)

    SvaraRadera
  2. Det var et sånt där recept där jag blev överraskad över hur gott det faktiskt blev! Mycket mumsisch, med andra ord. Vi ska ha lite knytis på min skola om någon vecka och det får gärna vara veganskt, så jag tänkte göra succé med den då! :)

    SvaraRadera