4/22/2013

Apelsinkyckling i matlådeverkstaden.

Jag har dragit igång konceptet "matlådeverkstad" - både för att hinna med att testa och äta allt nytt jag vill pröva, för att slippa komma hem och vara mordisk av hunger/paniklaga jobblunch på kvällarna... men egentligen allra mest för att det sjuder i mig av matlagningslust nu för tiden. Bejaka bejaka säger jag!


Igår innebar bejakandet att jag bland annat lagade Momans apelsinkyckling... och leverbiffar (inga prostester nu. Jag återkommer till dem i ett eget inlägg alldeles snart!). Nu kan jag inte säga något om hur själva kycklingen smakade än, eftersom allt åkte tjoff! in i frysen... men av de varma apelsinerna jag satte i mig och den ljuva doften i mitt kök att döma, så kommer det absolut vara jag som dragit högsta vinsten i "Vem har godast matlåda?" på jobbet!

När ni läser det här kommer jag sitta otålig och längta till min lunchrast - nej förresten, jag längtar till måndagens lunchrast redan nu!

4 kommentarer:

  1. Vilken sjukt trevlig bild!
    Och du, tusen tack för glassen, har inte testat än men väntar på det rätta tillfället!

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK! Ibland förvånar dem en med sin förträfflighet, dessa smartfåns! :) glassen finns kvar, njut den när det passar! :) och tack själv för en rackarns fin kväll!

      Radera
  2. DUUU så klart, hade bästa matlådan på jobbet!! :-)

    SvaraRadera
  3. Jajamensan, det hade jag, och jag fick både avundsjka kommentarer och blickar! :)

    SvaraRadera