5/14/2014

Man kan balansera upp livet lite med årets första rabarberpaj.


Har ni också märkt av hur det vissa veckor och månader liksom blir lite mer liv att hantera? Var kom allt ifrån, helt plötsligt? Då är det som mest passande att åka till Sommarstället för första gången på året och ägna en hel helg åt att äta, sova och umgås med min (älskade) knäppa släkt.






Jag har skrivit om det förut, men Sommarstället är verkligen mitt bästa ställe på jorden. Just den här gången ägnade jag två dagar åt att skyffla grus och bära sten, rulla stockar och alldeles innan vi skulle åka hem, tigga till mig årets första rabarber från mormor&morfars trädgårdsland. Igår avnjöt jag och Katten årets första rabarberpaj med (massor av) vaniljsås. Smulet under och ovanpå var ett recept vi inte blev helt nöjda med (det behövde modifieras en del för att faktiskt blir smuligt), men när vi ändå pratar om Sommarstället så är ju den här pajdegen den allra bästa och godaste jag vet. Våran paj då? Om jag säger "pajkoma" så kan ni ju gissa hur det gick för den...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar