4/07/2012

Glad påsk!

Långfredag. Långsam fredag.
När jag stod i köket igår med matberedaren till vänster, stavmixern till höger, en salig röra med ingredienser framför mig och första omgången påskgodis i ugnen så insåg jag helt plötsligt att det är över en vecka sen jag bara lattjade loss i köket utan att behöva göra det. Det var som balsam för själen att lägga hela fredagskvällen på att göra aprikoskola - först á la Ann-Louise, sen á la Green Kitchen Stories och - och hallon&bananpuffar. Fingodis i mitt påskägg, jatack!
 
 
Jag är otroligt familjekär och firar helst högtider av alla de slag med mina nära och kära - snopet för mig att mamma och pappa skulle på 50-årskalas på påskafton! Jag gjorde som alla vettiga människor skulle ha gjort - apade lite martyr för föräldrarna ("ÄLSKAR inte ni mig längre?!" med tillhörande tragiskt ansiktsuttryck) och ringde bästa Körsbäret för att se om jag kunde smita med i deras påskafton på ett hörn (favorit i repris!). I år har det varken funnits tid eller energi att göra matjessilltårta, men det vore väl nästan skam om jag skulle dyka upp utan knäckebröd? ;)


GLAD PÅSK på er allihopa - hoppas ni får lättskalade ägg, att potatisen inte kokar sönder och att solen skiner på er hela dagen!

2 kommentarer: