6/02/2013

Supermänniskan!

Vi har pratat om det här förut hörrni - den underliga uppfattningen att man som matintresserad (ev. bloggare) har kylen full med friska råvaror, huvudet fullt av kreativa idéer och alltid både tid och lust att förverkliga dem. Stämmer på pricken! I-N-T-E på mig. Eller mina bloggisar. Eller typ inte på någon jag känner faktiskt.

Efter ett samtal med en kollega om min lunch  (tomatsås och tonfisk) som jag hade med mig i veckan, där hon närmast lättad utbrast: "Åh, äter du OCKSÅ sån mat ibland?!" fnissade jag flera minuter. Ett par karibiska matlådor har åkt med en och två gånger och vips! har jag förvandlats till en supermänniska som alltid orkar laga mat.

Jag vill nog inte komma någonstans med det här egentligen. Vi har alla våra go-to:s när det gäller lunchlådor i paniken. Min är, som nämnt, en god tomatsås och tonfisk på burk. Om du som jag råkar ha en gratis och vildvuxen gräslök precis utanför din lägenhet, så kan du toppa röran med lite sånt - då kan det bli såhär tjusigt!

Sensmoral: var snälla mot varandra.
(...och det är aldrig fel med en vardagspizza!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar