7/15/2010

Tänk vad lite brödmotivation kan göra!

Jag har inga som helst problem med kaos i mitt kök - när jag vill ha det. Då kan jag sitta där med diskberg i diskhon, papper i drivor på bordet, efterlämningar från måltider på köksbänken och en tre-fyra tekoppar bredvid mig och bara le lite milt. Idag var det däremot inte en sån dag.

Efter provsmak och infrysning av min flädersaft, brödbak och kvällsmat tittade jag på diskbänken och tänkte: "Jag vill inte. Jag orkar inte!" Sen tänkte jag på hur skönt det hade varit att komma hem imorgon till en ren och fin och städad lägenhet. Sen gjorde jag en deal med mig själv som inte gick att smita från - efter diskandet, undanplockandet och dammsugning, då, men först då! fick jag provsmaka mitt ljuvligt doftande nygräddade solros-och russinsurdegsbröd (som enligt Martin ska vila över natten innan man smakar på det... sorry Martin, men så stor självdisciplin har jag inte!)

Av bara farten vek jag tvätten, plockade undan och bytte gardiner. Tänk vad lite brödmotivation kan göra. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar