8/09/2010

Hejdå sommarledigheten, vi ses nästa år!

Så var det slut på semestern för i år. Jag gör som Mikkan och sänder en tacksam tanke för att mina tre lediga veckor har känts mycket längre än vad de egentligen varit och varit fulla av sol, värme och vilsamhet.








Förra veckan var det årlig kräftfiskevecka på Sommarstället, i sedvanlig ordning ackompanjerat av dryg 35 stycken släktingar i alla former och åldrar. Kräftfisket gick tyvärr inte särskilt bra (av okänd anledning minskar antalet kräftor i våra sjöar) men eftersom morfar är en trollkarl löste han det ändå. Även utan massa kräftor i burarna är de tidiga vittja-mornarna magiska. Jag fick förtroendet att sköta årorna i år och efter första morgonen (där vi spenderade mer tid inne i skogen som hänge ut över sjökanten än ute på öppet vatten) gick det riktigt bra. :)




Jag har skaffat mig en rykte om att vara en blåbärshamster - jag spenderade timmarna efter frukost i skogen varje dag och knåpade ihop 6 liter (ni ska få recept på världens godaste blåbärspaj under veckan! Den syns längst ner!). I lördags avrundade vi veckan med en hejdundrade kräftskiva!




Hejdå sommarledigheten, vi ses nästa år! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar