8/16/2010

Oops, I did it again.

Ja, jag erkände ju för er alla för några dagar sedan att jag numera är en fullfjädrad blåbärsplockoholic, och som en duktig sådan ser jag till att underhålla mitt beroende. Jag och G bestämde i helgen att måndag skulle vara en bra dag för att fylla på blåbärsförråden igen (jag har faktiskt satt i mig alla mina 1,5 liter jag plockade sist!), så efter att ha stoppat hemma efter första skoldagen och hämtat regnbyxor och burkar hoppade jag på cykeln igen och tog mig till G, sen blev det bilfärd ut till hennes skog.

Ganska markant skillnad på den här och förre gången vi plockade blåbär - det hade regnat och var alldeles blött i skogen. "Tur att jag har regnbyxor!" tänkte jag och blev sekunden efter genomblöt om fötterna när G satte kurs mot blåbären som råkade ligga efter ett sumpområde. Regnkläder, ja. Stövlar, nej. Gympaskor är inte vattentäta. Tjipp tjipp.
Efter ett tag började det smådroppa lite. Sen började det regna ordentligt. "Herregud, nu kan det väl inte regna mer?" tänkte jag klentroget. SEN öppnade sig himmelen.

Slutresultat: två halvdränkta blåbärsplockare, jag med tår som russin och G med blåa ben efter tajta blåjeans. Och nej, vi gav oss inte fast det ösregnade, så återigen 1,5 liter blåbär ligger rensade på en handduk på köksbänken och torkar. Skam den som ger sig. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar