10/18/2011

Rostad mat är bra grejer.

Jag har precis insett att rostad mandel går ihop med i princip precis allting, med den helt naturliga följden att jag haft rostad mandel på (nästan) all mat jag ätit sen i mitten av förra veckan.

Igår hade jag egentligen planerat att äta Oh my Gosh! Spaghetti squash, men efter att ha fått jättedåligt samvete av ett allt mera ledsen broccolibukett som låg oanvänd på översta hyllan gjorde jag helt om och lagade spicy rostad broccoli med mandel (från My New Roots, såklart).


Allt i en form, kort tillagningstid, gudomligt gott... och rostad mandel. Dessutom känns det som den optimala rätten att servera i höstens förkylningstider - vitlök, chili, ingefära och så en riktig näringsboost med bra grejer från broccolin och mandel.
Kan det bli bättre? :)

2 kommentarer:

  1. Sarahs broccoli med mandel ligger högt upp på min "to-cook-lista". Himla bra med en recension från dig först och nu är jag ännu mer sugen på att prova receptet! Några justeringar du kan rekommendera?

    SvaraRadera
  2. Den är verkligen värd att göra! Jag vet inte riktigt hur det gick till, men broccolin smakade nästan smörigt... mmmm! Kommer inte på någon direkt förändring i receptet, men jag använde torkad chili eftersom jag inte hade färsk, och så lär jag broccolin marinera sig i ett par timmar. Jag vet inte om det gjorde någon skillnad, men det kan inte ha skadat! :)

    SvaraRadera