12/29/2013

Toppentipsen!

Här kommer de två toppentipsen som jag varmast rekommenderar efter justöket - det ena bidde (tillsammans med årets version av Dunderglöggen) tre av de fyra julklapparna jag gav bort i år och det andra blev ett lovordat fika till Kalle Anka. Frågar ni mig, så står sig de här tipsen långt in i det nya året!

Plötsligt en dag dök det upp en fråga på Twitter från Tina: "Julknäcke? Hur funkar sånt?". Lite kvittrande fram- och tillbaka och ett knäckebak senare fanns det en version av vörtknäcke och lingonknäcke med kanel&pumpakärnor i Uppsala - och jag fick storhybris mitt på tågstationen när jag blev omnämnd i julpoden! Inte mer än rätt att det var just det här knäcket som åkte ner i julklappspåsarna (med den enkla justeringen "röda vinbär" istället för "lingon" eftersom det var det som fanns i frysen)!

Hos Moman hittar ni de ljuvligaste saffransmazarinerna som jag någonsin satt tänderna i. Bästa till-Kalle-Anka-fikat jag någonsin ätit och snudd på stående ovationer från den övriga familjen dessutom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar