4/21/2010

Jag är sugen på vad?

Det här är, mina vänner, resultatet av gårdagens craving efter något obestämt. Jag hatar att ha cravings efter obestämda saker, jag ju inte bara stoppa i mig saker på måfå och hoppas att jag ska pricka rätt? Nej, det funkar inte. Tydligen var jag i alla fall sugen på något av det som åkte ner i stekpannan, för jag var väldigt nöjd efteråt. :)

I en stekpanna:
Några skivor halloumi
ett knippe sparris, nedre delen avskuren
smör
olivolja

I en annan stekpanna:
1/2 paprika, strimlad
3 champinjoner, i skivor
3 stängler knipplök, grovhackade
olivolja

Stek allt lite lätt tills grönsakerna fått lite färg med ändå är krispiga och halloumin trevligt gyllene. Salta och peppra. Jag hade ett himla sjå med att hitta något att ha till, men efter lite botaniserande i farmors kylskåp hittade jag en svensk äpplesalsa med chili som satt som en smäck. Mums! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar