4/04/2010

Påskmiddag!

Pyntat påskträd!

Påsk betyder påskmiddag, företrädesvis med familjen för min del, familjekär som jag är. Med farföräldrar och vanliga föräldrar i Spanien tog jag min tillflykt till C och hennes familj. Där fanns allting - en pappa som drog dåliga ordvitsar, en härlig lillebror och en söt mamma, plus lite annat folk. Och, icke att förglömma, en massa massa jättegod påskmat! Jag bistod med en matjessilltårta, G:s vridna bröd och en ljus kavring. Matjesstillstårtan fick i princip stående ovationer och var en av två saker som faktiskt tog slut på middagsbordet. Jag fick så många komplimanger för den att jag började rodna. :) Dessutom fick jag pröva på både solöga, äggost och en chili-lime-sill som fick mina smaklökar att dansa av lycka. Kvällen innefattade en hel del receptdiskussioner och även en hel del chokladägg. Glad påsk på er allihopa!










Currysill och småknäcke med
galet god röra med rökt makrill.

Kaviarägg och tjusigt upplagt solöga.
En orättvist dålig bild på en mycket god chili-limesill.

Världens finaste och godaste matjessilltårta!
(Blygsamhet är tråkigt. ;))














Ägg i långa banor!
Mycket god och mycket vacker äggost.

En kalastallrik och den sötaste prickiga äggkoppen!













C och jag målade faktiskt ägg...
... men glömde ta kort på dem innan vi åt upp dem. :P

Och även om det verkade omöjligt...













... så visst fick vi ner C:s moccarutor
och lite pappabakade kakor till efterrätt. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar