8/29/2011

Alla goda ting är tre.

Jag har jobbat hårt under senaste veckan för att få bort lite av prova-på-recepten i min mail-inkorg... för att inte tala det gudomliga grönkålsreceptet hos Ann-Louise, som jag tänkte göra på studs när jag fick syn på det, men av diverse anledningar fick det vänta till igår. Oh my. Det var party i min mun från första tuggan. Jag ville slänga i mig allt på en gång, men tvingade mig själv att äta långsamt och lugnt för att njuta så länge som det gick. Den enda ändringen jag gjorde var att ta kamutvete istället för ris.

De andra två recepten som jag prövat är från Sara B från My New Roots - har jag nämnt att jag är mer eller mindre besatt av den bloggen och inte kan läsa ett inlägg utan att tänka: "Åh HERREGUD, jag måste pröva det här!"? Igår lagade och provade jag Millet Mash - det var gott, men jag hade lite för mycket vätska i, så det blev lite mer av en puré än ett mos... och så fick jag inte riktigt till kryddningen, så jag ska göra en andra tagning på den innan jag delar med mig av det slutgiltiga resultatet. En sak är jag dock säker på, stekt svamp av något slag hade varit en riktig höjdare till!

Det andra receptet jag testade var kikärtssallad med mexikansk mangodressing - det är var som befinner sig i min lunchlåda idag. Jag vill väldigt gärna att förmiddagen ska gå fort, för som dressingen smakade igår när jag skrapade ur mixerbehållaren innan disken så kommer jag att vara i kulinarisk eufori efter lunch. :)

1 kommentar:

  1. Whoa! Vad kikärtsalladen ser god ut! Måste måste måste testa imorgon! :)
    Vad glad jag blir av att du gillade grönkålsreceptet. Såsen är lite skarp om man smakar på enbart den men när alla ingredienser har blandats så kommer den till sin rätta. Ha en skön måndag!

    SvaraRadera