9/28/2011

From epic to legendary.

Ni vet hur det är, de där veckorna när du har att göra på jobbet hela dagarna och när det är dags att gå hem så har du redan någon annanstans att gå än hem och leka i köket - någonstans som är minst lika roligt dessutom!

Men, jag åkte till min käraste tvillingbror och Katten i onsdags... med bakstenen (fråga mig inte hur han lyckades övertala mig att ta med den.). Med inspiration från Tina bakade vi kantarellpizza två dagar i rad, med en modifiering som stavas "C-H-I-L-I-O-S-T". och utan mer anledning än att min bror är min bror och jag tycker om att skämma bort honom (och Katten) så gjorde jag även rabarberpaj (Vår Kokbok) och kanelbullar (samma där, men jag ringde mormor innan och fick tipset om att ha i ett ägg för extra fluff) under besöket. Sen passade jag på att kanelbulleuppmuntra brors arbetskamrater på fredagen också!





Helgen har jag spenderat på Sommarstället:




- sovit 12 timmar natten lör-sön, tittat på en obeskrivligt vacker stjärnhimmel, ätit alldeles för mycket ostkaka och plockat MASSOR med svamp. Morfar (the handyman av alla handymen) hade dessutom en överraskning till mig - jag lämnade in en beställning på en riktig bakspade (nu när jag gör mycket pizza) för ett tag sen och nu är den klar!

Visst är den finast i världen?
HURRA!
Jag - "Wow, this is going to take my pizza baking to the next level!
From epic to... to..."
Katten - "Legendary!"

8 kommentarer:

  1. Wow, sicken grym! En sådan skulle man haft (alltså både en händig morfar och en bakspade).

    SvaraRadera
  2. Vilken fantastisk morfar du har! Och vilken grym tvillingsyster du måste vara. Very legendary indead. :)

    SvaraRadera
  3. Oh my, en del har det bra :) Inte helt fel att kunna lämna in beställningar på så urtjusiga saker. Har du måntro en baksten i ugnen?

    Jag såg din fråga på fb men jag är dessvärre helt galet sjuk med feber och allt så jag får snällt stanna hemma från allt vad uteaktivitet heter. Hoppas du fått tag på de grönsaker du önskar på något sätt!

    SvaraRadera
  4. Men LÄGG AV! Tidernas snyggaste bakspade!!! Din morfar tar möjligen inte emot beställningar??

    SvaraRadera
  5. Kim - Tack! Jag är ganska nöjd med bägge två jag. :)

    Ann-Louise - Åh tack! En gör så gott en kan. ;)

    Åsa - Jag vet, jag är bortskämd med det. Morfar har gjort skärbrädan som står bredvid bakspaden också, han är en riktig trollkarl med trä. :) Ja-aa, jag har en baksten i ugnen, men den är tyvärr bara lånad... jag måste skaffa en egen innan ägarna kommer hem, den är lite beroendeframkallande. :P

    Tina - Eller hur! =D Jag vet faktiskt inte, men om du vill kan jag fråga, om du frågar din mamma om hon tar emot beställningar på virkade godisar? :)

    SvaraRadera
  6. Haha, när man först svarar på kommentater på picki, och sen skriver kommentarer hos andra, då kan det hända att ens kommentarer ser lika töntiga ut som ovan.
    :-P

    SvaraRadera
  7. HAHAHA, det såg jag faktiskt inte ens förrän nu! Jag tror du är bloggskadad, minsann. ^^

    SvaraRadera