9/15/2012

Fullständigt briljant!

Såsom matbloggare och därmed även väldigt matintresserad så brukar jag ägna en (hel) del av min fritid åt att läsa om andras äventyr i köket. På vinst och förlust brukar det ofta, ofta sluta med att jag antingen skriver ut/mailar receptet till mig själv och tänker "Det här MÅSTE jag pröva snart!"...  och tyvärr är jag alldeles för dålig på att faktiskt komma till skott.

MEN, jag har trots allt lagat och provat en massa mat hittills och när köket genomgick den påtvingade utplockningen innan vi skulle börja måla, så hittade jag en grön plastmapp med en herrans massa lösa papper i (är det någon som känner igen sig kanske?)

Där och då skapade jag "Projekt Plommonets favoritrecept". Jag gick helt enkelt och köpte mig en anteckningsbok och har pö om pö fört över de recepten som jag testat och förälskat mig i. Pappershögen i plastmappen minskar i långsam, men ändå ganska stadig takt och jag känner mig ofantligt ambitiös när jag sitter och överför alla godsaker. Win-win! :) 

2 kommentarer:

  1. Här har vi skapat ett arkiv för nya recept som vi vill testa. En diger samling som kräver sin plats men nu har vi dessutom rensat och gått igenom alla gamla tidningar som ev. kunnat innehålla nått gott recept. En god gärning!
    De beprövade recepten har sin egen plats och så även på vår blogg. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där med resning är verkligen nödvändigt till och från, det finns så otroligt mycket gott att pröva! Haha, ja, tur att bloggen finns! Jag tycker dock det har sin tjusning att bläddra i en bok... och så slipper jag släpa datorn till köksbänken! :)

      Radera