9/02/2012

Nu grönskar det i Plommonköket!

Nu ni gänget, händer det grejer - lite mer exakt håller mitt kök på att byta färg!

Före - vitt och inte alls "mitt" kök.



Efter målaromgång nr. 1 - grönt och fint och betydlig mer som jag vill ha det!

Det kanske är omvända årstider som slår till i Plommonköket - istället för att vissna så knoppas det? Fint blir det i varje fall och jag lovar att ställa till med köksinvigningsfika när det är klart och i ordning (vet ni hur mycket stök det blir av att måla i ett kök?! Jag hade ingen aning, men fick lära mig det den hårda vägen idag!)! 

15 kommentarer:

  1. Bästa färgen är grönt! Fint det blir, hojta när vi ska komma på fika!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Mamma håller också med, det är nog hennes gener som spökar här tror jag. ^^ Jag ska se till att ha det klart tills ni kommer ner, då får ni komma på fika när ni vill (när jag är hemma. ;)).

      Radera
  2. Woah! Så fint med ett grönt kök! Hade passat fint ihop med min aptapet som jag har i köket. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nehe, har du aptapet i köket?! Låter grymt snyggt, det vill jag se! :)

      Radera
  3. Oj så fint! Längtar till köksinvigningsfika!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör jag med, det ska bli superkul att få visa upp mitt "nya" kök! :)

      Radera
  4. Vilken fin grön färg! Och vilken skillnad det blir!

    Själva står vi beredda för en helrenovering av köket, nytt från golv till tak... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaa, det är inte klokt att lite färg kan göra sån skillnad! Vad spännande med helrenovering av köket, hoppas att det blir som ni tänkt er i slutändan! :)

      Radera
  5. Fint med grönt :) målar du luckorna eller spraylackar dem?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag lämnar faktiskt in luckorna för målning, så jag tror att de blir spraylackade! :) Skönt att slippa det eländet själv. ;P

      Radera
    2. Okej :) Är inne på att måla vårat kök vitt men vill att det ska li snyggt och inte alltför jättedyrt heller :p Tål att funderas på.

      Radera
    3. Jag fick luckmålningen i födelsedagspresent av mamma&pappa... så jag kör på glidarstilen där. ;) Sen att det har tagit mig över ett halvår att få tummen ur och fixa med köket, det är en annan femma. ^^ Kanske värt att investera i en egen sån där lackeringsspruta i så fall? :)

      Radera
    4. Vi får väl se vad vi gör, just nu funderar vi mest bara, hur vi ska ha det och om det är köket vi ska göra här näst. Ja kanske, fast kanske lika bra att skicka iväg och få det snyggt på en gång :)

      Radera
  6. Det ser ut att vara ungefär samma gröna färg som mitt kök har! :)

    SvaraRadera