2/04/2010

Raw lasagne och det finaste beröm jag kan få.

Raw lasagne har jag varit nyfiken på sen jag fick syn på receptet, så det blev min lunch idag. Det kommer definitivt bli fler gånger, för OJ! det här var riktigt gott!

Som sås mixades tomater, soltorkade tomater, rödpaprika, oregano, basilika, vitlök, lite chilipeppar och olivolja. Till själva lasagnen varvades sås, soja- och oljamarinerade champinjoner, osthyvelstrimlad zucchini, ruccolasallad (bladspenat i ursprungsreceptet) och avokado.

En väl tilltagen portion, men allt slank ner utan problem. Mumsfillibaba! :)

Idag har jag annars blivit tillkallad till mina föräldrar för att fylla på deras knäckebrödsförråd, och om de planerar att äta knäckebröd i samma takt som de "smakat" av det ikväll, så kommer det inte ta lång tid innan de ringer efter mig igen. :P


Upphovspersonen till den här bloggen är, som de flesta nog förstått, min underbara mormor. Det är henne jag ringer varje gång Internet och kokböcker misslyckas med att berätta hur och vad jag ska göra - hon vet alltid på råd. Självklart ville jag berätta för henne om bloggen, och via min morbror hittade hon fram hit. När hon hade fåt adressen och hittat hit för ett par veckor sen ringde hon och berättade att hon tycker den är jättefin och läser den varje dag. Jag blev (och blir varje gång jag tänker på det) alldeles lycklig och glad i hela mig. Det finns inget finare beröm än att hon uppskattar det jag gör. Tack mormor för att du är en sån inspiration och stöd! <3>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar