2/02/2010

Vill ha!

En eftermiddag som den här när jag inte gör så mycket mer vettigt än att slösurfa runt och läsa diverse mat/träningsbloggar och få en massa roliga uppslag på hur jag skulle kunna minska min fritid ännu mer dyker frågan upp om:

Hur länge ska man längta efter något som man kanske egentligen inte livsnödvändigt behöver, men verkligen vill ha, innan det blir legitimt att köpa det? (speciellt om man är student, nyss har flyttat hemifrån och inte har stans bästa ekonomi?)

Jag hittar nämligen en attans massa recept med citronskal, limeskal, riven ingefära och pepparrot, och gud vet allt som man samtidigt gnor av sig knogarna när man river (i alla fall på mitt apkassa rivjärn). Ända sedan mamma fick ett riktigt zestjärn i födelsedagspresent vet jag ju hur enkelt det kan gå om man faktiskt har riktiga doningar att riva på. Ja, jag suktar alltså efter ett zestjärn, gärna precis ett sånt som mamma har (se bild). Herregud nej, jag behöver det egentligen inte... men jag vill ha det. :P


Vad säger ni? En månad? Två? Rädda ett barn ur en brinnande skyskrapa? Botemedel mot cancer? Eller bara tjata om det tills mina närmaste vänner säger åt mig att köpa det för att få tyst på mig? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar