3/19/2010

Äcklig mat.

Igår var pappa, jag och farfar ute och åt lunch och inte låter "tonfisk på grönsaksbädd" helt pjåkigt? Sist jag åt tonfisk var på ljuvliga Danilo. Där fick jag en "Yojimbo grilled tuna" och blev helt kär. Det blev jag inte igår. Hade det handlat om kärleksförhållanden hade jag med största sannolikhet stämt vederbörande.

Min tonfisk kom ut efter max 3 minuter. Då var den helt genomstekt och torr, med största sannolikhet varmhållen. Den smakade bara peppar. Min "grönsaksbädd" bestod av (när jag letade lite) några läskigt mjuka slantar morötter och lökringar, totalt dränkta i något som jag tror skulle föreställa en sås. Till det tre överkokta potatisar som ramlade isär när jag petade på dem med gaffeln.

Sånt gör mig ledsen och beklämd. Att inte se till fina råvaror och försöka göra det bästa av det. Torrgrilla tonfisk?! Jag vill inte alls dissa för att vara elak, men det där var förmodligen det hemskaste jag ätit på länge. Jag vet ingenting om arbetsförhållanden, vem som gjort maten eller något, det erkänner jag villigt. Men jag tycker nästan det är mer ledsamt att ha som yrke att laga mat och uppenbarligen inte bry sig eller inte ha koll. Suck. Jag kör på egna matlådor framöver.


Lite sås, någon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar