3/29/2010

Våffelkalas deluxe.

Jag älskar att dra ut på saker, att längta och längta och riktigt gotta mig å tanken i flera veckor. Inte alltför sällan innebär det att man lätt blir besviken... men inte den här gången!

I torsdags var det våffelkalas hemma i mitt kök - B, G, C och jag ställde upp med varsitt matigt våffelpålägg och jag stod för efterrättspåläggen. Till matvåfflor hade vi spenatvåfflor (utan dinkelmjölet) och morotsvåfflor, (där jag passade på att ersätta en del av vetemjölet med grahamsmjöl, jag tycker det smakar mer då) och som pålägg kom följande:
- hemgravad lax med gräddfil och dill (jag)
- bacon och lingonsylt (G)
- svampstuvning (C)
- avokado och chevré (B)

Allt var JÄTTEgott. bacon och lingonsylt passade förvånansvärt bra ihop, men kvällens rookiepålägg blev chevré och lingonsylt. Annars blandade vi hejvilt, se bild nedan. :)


Efter det rullade vi ut till soffan, kurade ner oss i varsitt hörn och hade tjejsnack all the way out. En timmes återhämtning senare var vi redo för att ge oss på efterrätt. Så gott och allihopa åt tills vi nästan var fyrkantiga. Mycket skratt och pålägg som smet från våfflorna (det finns inget som heter "för mycket pålägg", nej.) En mycket bra kväll och för en gångs skull precis som jag hade tänkt mig. :)

Det gäller att vara snabb fotograf om man ska fånga efterrättsvåfflor på bild och det var jag... nästan i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar