3/06/2010

I sjunde himmelen hos mormor och morfar.

Efter att hela min uppväxt ha delat otaliga och stundtals mycket bråkiga timmar i baksätet med mina bröder var det en lisa för själen (och benen...) att ha hela baksätet för mig själv igår under de timmarna det tog för oss att åka till mormor och morfar igår. En påse med kokböcker och en med tetermos, kaffetermos och äpplen packades, sen hade jag några ljuvligt inspirerande timmar innan vi kom fram runt 10-tiden. Som alltid hade mormor gjort mackor till oss på kvällskvisten - jag vet inget tillfälle som äggmacka och knäckebröd med ost och kaviar smakar så gott som då. :)

Frukosten började runt 9-tiden och har inte riktigt tagit slut än. Efter att ha fått blåbär plockade i somras och mackor med mormors hemgjorda rullsylta, kalvsylta och som bästa avslutningen - rostad surdegsbröd med plommomarmelad. Jag kommer ner från sjunde himmelen... snart.
Världens godaste pressylta och kalvsylta.




















Sjunde himmelen 1.0.




















Två guldkorn - mormors plommonmarmelad och surdegsbröd.

1 kommentar: